Čím dôkladnejšie sa vozidlo umyje, tým je viac chýb laku vidno. Pre príklad – čím kvalitnejšia LCD TV, tým viac “nekvalít” káblovky na obrazovke vidno. Medzi časté poškodenia laku patrí kontaminácia – teda prilepenie alebo zapichnutie malých až mikroskopických častíc asfaltu, živice, zvyškov pneumatík, brzdného prachu alebo vzdušnej hrdze do laku.

Priemysel s autokozmetikou sa vyvíja a postupne vynašiel odstraňovač kontaminácie – tzv. “clay“, slangovo nazývaný hlina. Ide o špeciálnu hmotu, pripomínajúcu plastelínu. Používa sa v kombinácii s lubrikantom, aby pri mechanickom odstraňovaní neprišlo k poškriabaniu laku. Lubrikant sa nastrieka na lak a clayom sa prechádza vodorovnými alebo zvislými pohybmi. Pri veľkej kontaminácii je potrebné clay často “obracať”, aby z dôsledku prilepených zvyškov kontaminácie neprišlo k poškriabaniu laku. Po dekontaminácii odporúčame vozidlo znova umyť a následne zakonzervovať voskom!

Stretávame sa s tým, že aj úplne nové vozidlo, prichádzajúce k dealerovi na showroom môže byť kontaminované. Deje sa to pri transporte auta z fabriky na kamióne, vlaku alebo ak vozidlo jazdí dlhodobo bez vosku. Dlhodobým neriešením doslova zapichnutej kontaminácie v laku môžu vzniknúť malé lokálne korózie (viď foto nižšie), viditeľné predovšetký na bielom a svetlom laku. Je možné ich vidieť na spodnej časti predných dverí, kam sa zapichnú od kolies. Frekventovanou časťou je aj zadná časť vozidla na kufri v okolí EČV vozidla.
Dekontamináciou laku zvyšujeme kvalitu laku a prvý dojem. Ide o odborný úkon a preto sa vždy poraďte alebo využite služby KV Detail.
V súčasnosti sú vo vývoji tekuté odstraňovače kontaminácie bez nutnosti použitia plastelíny.