4 tipy ako čo najlepšie pripraviť auto na sezónu

Leto sa blíži a s ním aj vyššie teploty, ktoré so sebou prinášajú aj riziká. Aké?

Ako sa starať o kožený interiér

Obľúbená téma plná mýtov. Koža je symbolom luxusných áut, ostáva však veľmi sporná. Kožený interiér niekomu vyhovuje, inému prekáža chladný povrch v zime, v lete zasa skutočnosť, že je lepivá na kožu. Ako sa starať o kožu aby vydržala niekoľko rokov v najlepšom stave?

Tekutý stierač prispieva k bezpečnosti – zlepšuje výhľad a udrží sklá dlhšie čistejšie

“Tekutý stierač”, slangový názov pre voduodpudivú nanotechnológiu, ktorá vytvorením neviditeľnej ochrannej vrstvy spôsobí samočistenie skiel. Najmä čelné sklo sa očistí od vody náporom vetra.

Vodný kameň na laku. Ako ho odstrániť? Ako sa proti nemu chrániť?

V letných mesiacoch nás navštívili viacerí klienti s požiadavkou o odstránenie vodného kameňa z laku a skiel. Išlo o prípady, kedy ani viacnásobné umytie s agresívnejšou chémiou nepomohlo. V niektorých prípadoch sme odstránili vodný kameň do 2-3 hodín, v ťažších prípadoch sme museli extrémne zapečený vodný kameň strojovo zleštiť.

Autoglym prezentácia pre dealerov Hyundai

V spolupráci s naším hlavným dodávateľom kozmetiky, Autoglym Slovensko, sme pripravili zaujímavý workshop precízneho a efektívneho umývania pre zástupcov dealerstiev Hyundai z celého Slovenska. Cieľom worskhopu bolo vysvetliť správne techniky umývania s dôrazom na rýchlosť a precíznosť v prevádzkach predajcov nových či jazdených vozidiel.

Stali sme sa certifikovaným aplikačným partnerom NANOSTERILE

NANOSTERILE je nástrek ochrannej vrstvy nano častíc oxidu titaničitého (TiO2) a  striebra (Ag), ktoré sú schopné ničiť baktérie, víry, plesne, prach, zápach a chemické látky uvoľňované do prostredia.

Údržba auta počas zimy

V minulom článku sme rozoberali dôležitosť ochrany auta voskovaním (nielen počas zimy). Aktuálne si predstavíme možnosti, ako vozidlu poskytnúť štandardnú údržbu počas zimy. Okrem tuhého vosku alebo sealantu na laku, je vhodné aplikovať na sklá nano-technológiu, tzv. tekutý stierač, ktorý zabezpečí lepší odvod vody (alebo snehu) a tým lepší výhľad. Sneh sa na sklo neprilepí […]

Voskovanie auta pred zimou alebo počas celého roka?

V minulom článku sme sa venovali problematike dekontaminácii laku. Práve po dekontaminácii, keď je lak v “panenskom” stave, zbavený akýchkoľvek nečistôt a mikročastíc, je dôležité ho konzervovať. Najefektívnejším spôsobom je siahnuť po vosku, ktorých dnes na trhu nájdeme veľké množstvo. Pre lepšiu orientáciu – odporúčame použiť karnaubský vosk alebo vosk syntetický, tzv. sealant. Oba druhy ponúkajú z hľadiska životnosti najdlhšiu a najefektívnejšiu ochranu. Karnauba (lat. Copernicia Cerifera) je výlučok listov stromu v Brazílii. Je prakticky nerozpustný vo vode a z pomedzi ostatných prírodných vosk má najvyšší bod topenia, okolo 82 – 86´ C.
Pred aplikáciou vosku odporúčame povrch odmastniť tzv. pre-wax cleanerom, ktorý odstráni prípadnú vrstvu predošlého vosku a lak dokonale odmastní. Takto vyčistený povrch spôsobí, že vosk sa lepšie naviaže na lak a predĺži sa jeho životnosť. Vosk odporúčame aplikovať v 2 vrstvách. Na požiadanie niektorých majiteľov vozidiel sme aplikovali aj 3-4 vrstvy vosku pre najdokonalejšiu ochranu.
Ako sa starať o voskované auto? Jednoznačne ho pravidelne umývať šetrným, pH-neutrálnym šampónom a zabudnúť treba na agresívne predumývače..
Na záver úvaha na zamyslenie – vozidlo nestačí voskovať len pred zimou, ale počas celého roka, t.j. ideálne 2-3 ročne v 2 vrstvách. Cez zimu chráni lak voči nepriaznivým vplyvom počasia, agresívnej posypovej soli, od jari do leta voči UV žiareniu a agresívnemu hmyzu / muškám.
Navštívte nás v ružinovskom Hoteli Bratislava a nechajte si poradiť ohľadom voskovania Vášho auta !

Prečo sa zaoberať dekontamináciou laku?

Čím dôkladnejšie sa vozidlo umyje, tým je viac chýb laku vidno. Pre príklad – čím kvalitnejšia LCD TV, tým viac “nekvalít” káblovky na obrazovke vidno. Medzi časté poškodenia laku patrí kontaminácia – teda prilepenie alebo zapichnutie malých až mikroskopických častíc asfaltu, živice, zvyškov pneumatík, brzdného prachu alebo vzdušnej hrdze do laku.

Priemysel s autokozmetikou sa vyvíja a postupne vynašiel odstraňovač kontaminácie – tzv. “clay“, slangovo nazývaný hlina. Ide o špeciálnu hmotu, pripomínajúcu plastelínu. Používa sa v kombinácii s lubrikantom, aby pri mechanickom odstraňovaní neprišlo k poškriabaniu laku. Lubrikant sa nastrieka na lak a clayom sa prechádza vodorovnými alebo zvislými pohybmi. Pri veľkej kontaminácii je potrebné clay často “obracať”, aby z dôsledku prilepených zvyškov kontaminácie neprišlo k poškriabaniu laku. Po dekontaminácii odporúčame vozidlo znova umyť a následne zakonzervovať voskom!

Stretávame sa s tým, že aj úplne nové vozidlo, prichádzajúce k dealerovi na showroom môže byť kontaminované. Deje sa to pri transporte auta z fabriky na kamióne, vlaku alebo ak vozidlo jazdí dlhodobo bez vosku. Dlhodobým neriešením doslova zapichnutej kontaminácie v laku môžu vzniknúť malé lokálne korózie (viď foto nižšie), viditeľné predovšetký na bielom a svetlom laku. Je možné ich vidieť na spodnej časti predných dverí, kam sa zapichnú od kolies. Frekventovanou časťou je aj zadná časť vozidla na kufri v okolí EČV vozidla.
Dekontamináciou laku zvyšujeme kvalitu laku a prvý dojem. Ide o odborný úkon a preto sa vždy poraďte alebo využite služby KV Detail.
V súčasnosti sú vo vývoji tekuté odstraňovače kontaminácie bez nutnosti použitia plastelíny.

Ako často umývať auto?

Všeobecná odpoveď na otázku ako často umývať auto neexistuje. Dá sa však povedať, že pravidelná údržba je alfou a omegou. Častejšie je potrebné umyť auto, ktoré jazdí 5000km mesačne ako auto, ktoré najazdí 200km a celý čas je odparkované v garáži. Čítajte viac